11. april 2010

Alt skal bli bra


Jeg nevnte i et tidligere innlegg at boka Alt skal bli bra av Geir Moseng skulle komme ut. Nå er den utgitt, og jeg har lest den. Jeg er virkelig fornøyd, nok en god bok! Også denne boka er (som debutromanen) mystisk og tar opp temaer som er litt utenfor hva vi kan se og ta på.

I følge Cappelen Damm, passer boka for ungdom mellom 11 og 14 år. Jeg tror nok ikke boka passer for barn under 11 år, men mener at boka fint kan anbefales til eldre og.

Jeg henter omtalen av boka fra Cappelen Damm sitt LES fra mars 2010, for jeg tror ikke jeg kunne skrevet det like godt selv:

"Jarle går i 6. klasse. Han har nettopp kommet flyttende fra Stavanger, og skal begynne på ny skole. Ganske tidlig får vi forståelsen av at det har skjedd noe dramatisk og forferdelig i Stavanger. Hva som har skjedd kom- mer frem litt etter litt, og leseren følger Jarles kamp for å finne frem til sannheten og hans forsøk på å komme ut av den vanskelige situasjonen han er i. Den eneste han blir kjent med i klassen er Trygve, en original einstøing som er veldig opptatt av å få kontakt med de døde. Trygve har også sine erfaringer og hemmeligheter, og vennskapet deres blir satt på en alvorlig prøve. Jarle svikter Trygve, og Jarle har sviktet før. Dette må han leve med og løse så godt han kan.
Alt skal bli bra er en intens og spennende fortelling. Hva er det egentlig som skjer? Hvem er det som viser seg for Jarle? Og hvorfor?"

Jeg vil absolutt anbefale boka! Både til ungdom og voksne. God lesning!

3 kommentarer:

  1. hvilken sjanger er boken? :p

    SvarSlett
  2. Hei, det har jeg visst glemt å si noe om!
    Den er kategorisert som en spennings- og grøsserroman! :)

    SvarSlett