26. mars 2012

Sitater

Poster noen av favorittsitatene mine i dag. Når man har mye å tenke på og mye å være sint over er det fint med noen andres kloke ord.

Det første forbinder jeg i disse dager mye med Datalagringsdirektivet, og Høyre og APs argumenter om at det blir tryggere for oss om de kan overvåke alle mer...
"Den som er villig til å ofre sin frihet for en stund i trygghet, fortjener hverken frihet eller trygghet." 
- Benjamin Franklin
Ironisk nok har litt for mange glemt APs historie (som ikke er veldig gammel) av overvåkning av f. eks kommunister... Nok om det, det får muligens komme i et annet innlegg.
"Ikke vær skuffet over regjeringens klimapolitikk. Vær veldig, veldig sint."
 - Hege Ulstein i Dagsavisen 16. mai 2009
Dette er tatt ut av kontekst, men det kan for all del brukes i dag. Og sikkert om 10 år, desverre, men det minner oss på at vi burde være sinte når løfter ikke blir holdt og når politikerne våre ikke tør ta gode beslutninger.

Og i god Obama-stil:

The one who says it cannot be done should never interrupt the one who is doing it.

Jeg skal avslutte med et g33k-sitat:

I would love to change the world, but they won't give me the source code
Fri og åpen programmvare <3 Fordi jeg stoler mer på samfunnet enn på bedrifter som verdsetter penger og makt og som nekter å vise meg hva de gjør med informasjonen min.

1 kommentar:

  1. Gode sitater! Prøver å lagre de på min usedvanlige private harddisk ;)

    SvarSlett